Drowned Pump Station
Wie had kunnen denken dat onder dit stukje industrie, Drowned Pump Station ligt? Sterker nog, het hele terrein ligt vol ondergrondse gangen en ruimtes. Veelal onder water overigens.
Ondergronds bij een pompruimte die helemaal onder water staat.
Echter na 2,5 uur in het koude water staan voel je je voeten niet meer.
Maar om in deze ruimte te komen, moest je eerst door een ruimte waar ook veel stookolie dreef!
Een doolhof aan ondergrondse gangen en ruimtes. De ene ruimte was nog meer overstroomd, dan de andere. De luchtkwaliteit, met al die olie in het water in de ruimte hiervoor, kan ook absoluut niet gezond zijn.
Alles zat onder de stookolie. Het waadpak, mijn statief, het was er thuis bijna niet af te krijgen.
Begin januari, het werd op een gegeven moment wel heel koud in het water.
Urbexlocatie Drowned Pump Station. Uiteraard met waadpak aan bezocht.
We vonden nog meer leuke ruimtes en andere pompstations. Maar die stonden soms tot borsthoogte onder water. Sommige dingen moet je soms beter laten. Er lagen ook veel ijzeren scherpe dingen in het water namelijk.
Nooit geweten dat er onder dit terrein zoveel ondergrondse gangen lopen!
Vooraf hadden we met de drone gekeken waar Drowned Pump Station eventueel kon liggen.
Op het terrein zijn nog meer pompstations. Sommigen nog meer onder water dan deze.
Urbex België. Ondergronds pompstation, onder water gelopen.
Meerdere keren hebben we het hele terrein doorzocht. Op zoek naar nog meer leuke ruimtes. Daar ging meer tijd in zitten dan we gedacht hadden. En helemaal droog gehouden hebben we het ook niet.
Hier een foto van de ruimte ervoor, waar heel veel stookolie drijft.
De imposante gang, op weg naar het deel wat onder water staat.
Hoe lang zal dit hier al onder water staan in Drowned Pump Station?
Stalactieten hangen aan het plafond in deze urbexlocatie.
En een stuk de andere kant op door de ondergrondse gangen, deze gave ruimte.
Omdat ze hier doordeweeks bezig zijn, is het een weekend locatie! Zonder waadpak kom je ook nergens. Op diverse plekken is er asbest, en veel puin waar je je nek over kunt breken.
Ter plekke uiteraard een beetje spelen met licht, het is er aardedonker.
Verlaten industrie, en onder de grond. Geen locatie voor mietjes.
Recente Blogs
Nieuwste Pagina`s
Algemeen
Copyright
Op al het beeldmateriaal berust copyright! Niets hiervan mag worden verveelvoudigd en / of openbaar gemaakt! All rights reserved. @ Rayms Fotosite. Pictures guarded by Pixsy.com.